vilken dag

Vilken dag och klockan är inte elva än!
Sov i Brösta i natt för att jag kände för det, och Jon är borta i södra Sverige. Tvättade lite kläder igår i Brösta som Iris skulle ha idag, och som jag behövde till idag och till mammagympan. Ja, vi vaknde kl 8, jag var pigg och Iris var glad. Då kändes det som att det skulle bli en bra dag, äta frukost och fara och träna. Men kläderna jag tvättat igår hade inte torkat! Stress stress, för jag upptäckte det för sent. För Iris hade inga kläder alls! Eller jo, en pyjamas. Men kanske inte helt hejjigt att fara och gympa i en pyjamas. Så det som började så bra blev bara stressigt och irriterande för Iris kläder vägrade torka i mammas och pappas torktumlare. Sedan var bilen frostig, och jag kunde inte lämna Iris själv inne för att fixa det, och hon hade inga kläder så jag kunde inte ta med hon ut. (för att vinna till alltså) Håhåjaja. Och sedan blev Iris tröttare och tröttare. Så då av dessa bagatellgrejer började jag grina i telefonen med Karin, för jag inte hann träna och kände mig så sunkig eftersom mina kläder inte alls hann torka för de fick ge plats åt bara Iris kläder i torktumlaren. Och eftersom det inte blev någon träning, blev det ingen dusch heller. Så nu har jag fettifett hår. Men sitter nu hos Karin och jag ska nog låna duschen. Men kläderna jag skulle ha idag hänger i Brösta och torkar nu.

Det får bli träning i morgonkväll och söndagkväll istället.

Kommentarer
Postat av: Karin

Så jaa, det blev ju bra till slut :)

2011-03-31 @ 15:47:41
URL: http://karinostman.wordpress.com
Postat av: Johanna

Hej, nej google is da shit som jag brukar säga...

Vi har inte fixat runt fönstrarna ännu, vi har ju bara tegel på våra gavlar, på långsidorna har vi bajsbrun panel, 60- talet no shit :-) Så det är bara dessa två fönster på varje sida som kommer bli lite speciella, de andra skall när ny panel kommit upp som skall vara mörkgrå/svart ha vit träfoder runt, somd e flesta villor. Men fönsterblecket kommer vara aluszink. Tyvärr tror jag inte det kommer bli gjort i år iaf inte i vår. Vi skall måla grunden grå och måla altanen samt schakta hela trädgården och rulla gräs nu. Så vi får se vad höstens planer blir.



Ang tegelhus kan man måla tegel, tegel är faktiskt det bösta du kan ha på ett hus då det är underhållsfritt, man slipper måla skiten och hålla på. Putsade fasader kan spricka osv. Så jag var ganska deppig över vårt gula tegel men man målar med en färg som heter silikatfärg (tror det är s annar z)Man väljer färg helt själv precis som men färgburkar. Bara ha en färgkod. Så stirra dig inte blind på teglet :-)

Om jag får ge ett tips om ni går i hustankar sånt jag uppskattat när vi renoverat, satsa på stort kök med bra förvaring och sånt. Stor Hall, vi skall bygga ut vår i år, vår är mikroskopliten. Samt se över möjligheter för garderober och övrig förvaring. Sånt gör enormt mycket tycker jag. Är glad jag fick det tipset när vi började fixa. Stora sovrum och badrum har faktiskt känts mindre viktigt, oftast finns det ett större badrum i alla hem. Man skall ju inte ha smått men man är inte där massor av tid.



Skall fråga mannen när han kommer exakt vad han tänkt med fönstret på gavlarna.

2011-03-31 @ 21:44:52
URL: http://vitahusett.wordpress.com
Postat av: Johanna

Hej, nej google is da shit som jag brukar säga...

Vi har inte fixat runt fönstrarna ännu, vi har ju bara tegel på våra gavlar, på långsidorna har vi bajsbrun panel, 60- talet no shit :-) Så det är bara dessa två fönster på varje sida som kommer bli lite speciella, de andra skall när ny panel kommit upp som skall vara mörkgrå/svart ha vit träfoder runt, somd e flesta villor. Men fönsterblecket kommer vara aluszink. Tyvärr tror jag inte det kommer bli gjort i år iaf inte i vår. Vi skall måla grunden grå och måla altanen samt schakta hela trädgården och rulla gräs nu. Så vi får se vad höstens planer blir.



Ang tegelhus kan man måla tegel, tegel är faktiskt det bösta du kan ha på ett hus då det är underhållsfritt, man slipper måla skiten och hålla på. Putsade fasader kan spricka osv. Så jag var ganska deppig över vårt gula tegel men man målar med en färg som heter silikatfärg (tror det är s annar z)Man väljer färg helt själv precis som men färgburkar. Bara ha en färgkod. Så stirra dig inte blind på teglet :-)

Om jag får ge ett tips om ni går i hustankar sånt jag uppskattat när vi renoverat, satsa på stort kök med bra förvaring och sånt. Stor Hall, vi skall bygga ut vår i år, vår är mikroskopliten. Samt se över möjligheter för garderober och övrig förvaring. Sånt gör enormt mycket tycker jag. Är glad jag fick det tipset när vi började fixa. Stora sovrum och badrum har faktiskt känts mindre viktigt, oftast finns det ett större badrum i alla hem. Man skall ju inte ha smått men man är inte där massor av tid.



Skall fråga mannen när han kommer exakt vad han tänkt med fönstret på gavlarna.

2011-03-31 @ 21:45:32
URL: http://vitahusett.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0