Så skönt

Både igår och idag har magen knappt kliat något. Igår hade jag fokus på annat så kanske det var därför = kattuställningen. Så då kanske det blev så att jag inte triggade igång några klinings-mekaniser. :-) Hoppas det går över helt!

I fredags var jag hos mamma barnmorska och mätte, vägde och så. :-)

Vecka 38
(Vecka 37+4)

Hb: 131
Blodtryck: 125/90
Vikt: 78 (+ 1 kg, sammanlagt 13 kg viktuppgång)
Bebis hjärtljud: 136
Blodsocker: 3,7
SF: 36! stormagen med lillhjärta i <3 
Bebis huvud ruckbart!

I torsdags på förlossningen sa barnmorskan att huvudet var rörligt, men hos mamma på fredag så var det ruckbart! Hurra! :-) så nu är det ingen ambulans som gäller om vattnet skulle gå. Men hoppas det börjar med värkar, ska tydligen vara "bättre" enligt mamma.
Sedan så var mitt blodtryck på förlossningen 140/90. Vilket var lite högt, men tanke på omständigheterna så var det ok. Men eftersom blodtrycket var 125/90 hos mamma, så ska jag tillbaka på fredag för att kolla blodtrycket igen!


Nu kommer miljoner bilder för de som orkar

Kattutställning























Kommentarer
Postat av: Linda

Vad snyggt burskynket blev! Grönt och allt! :D

2010-05-16 @ 21:59:08
URL: http://taggtroden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0