Ramlade, tårar, förlossningen, hemma

Idag när jag for hem från Brösta, for och handlade, sedan ramlar jag i trappuppgången. Första tanken är att det gick bra, men ringer ändå hem till Brösta. Pappa svarar, jag berättar lugnt att jag ramlat, sedan frågar jag efter mamma. Börjar tokgråta. (en anledning till varför jag inte vill ha mamma på förlossningen ;-)) Hon tycker jag ska ringa in till förlossningen. Jon kommer hem från jobbet, men han får ringa för jag sitter bara och bölar. Vi får i alla fall komma in och sitta med ctg, ta blodtryck, vaginal undersökning och pillepilla i en mugg. Allt såg bara bra ut! :-) Skönt!
Och jag fick lära mig hur sammandragningen känns! har ju trott att jag inte känt några, utan att det varit bebis som har tryckt på. ;-) Men tydligen så är det sammandragningar.

Mycket trevlig personal var det! Först Hillevi och sedan Lovisa som tog över! :-)

Kommentarer
Postat av: Linda

Men Gud, jag skulle blivit skräckslagen! Förstår om det var en otäck upplevelse! Vilken tur att det gick bra :)

2010-05-13 @ 23:35:03
URL: http://taggtroden.blogg.se/
Postat av: Molle

Himla tur det gick bra iaf :) Jag har haft både hellivi och lovisa.. kanonfina tjejer! det är ju iof hela förl/bb personalen :)

2010-05-14 @ 11:40:04
Postat av: Susanna

Jag hade ju Lovisa på Antons förlossning :-) Hon är verkligen kanon bra :-)

2010-05-16 @ 12:42:48
Postat av: Mona

Åh fick du ha Lovisa under hela förlossningen Susanna, vilken lyx. Hon är jätteunderbar!



Vilken tur att allt gick bra Katarina :) Inga fler vurpor nu.

2010-05-19 @ 18:47:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0