vecka 28+0 :-)

Vecka 28+0 idag! 12 veckor kvar. Och det kommer ju gå tokfort! Fort fort fort, liiite smått hoppas jag på att man kan få bli riktigt otymlig och kanske att man har lite ont, så man kan få vara LESS.
Har börjat tänka mer på förlossningen också. Blandade känslor. Bittersweet kanske :-P eller en skräckblandad förtjusning kanske passar mer.  Min taktik kommer vara fokusering, avslappning och jon. <3 :-)

Jag kan tänka mig all icke medicinsk smärtlidning, akupunktur, sterila kvaddlar, massage, dusch bad allt.
Lustgas helt ok.
Om det blir allra nödvändigast kan jag tänka mig epidural.
Helst inte morfin eller peditin.

Men ja, vi tar det som det kommer. Det kommer nog gå skitbra :-D och sedan hoppas jag jon kan stå på fötterna så han kan ta massa slibbiga bilder! Inte skrevbilder dock ;-)

Ja just, igår trodde jag att jag fått magsjukan! Hade ont i magen hela dagen, verkligen magsjuke-ont-i-magen. Men det gick bra att äta, inget kom ut från något håll. Sedan det jag längtat till i flera dagar, vi skulle äta på matkompaniet med några kompisar. Äntligen! Där mår jag supermysko, känns som att jag vill kräkas men ändå inte. Svettas på överläppen och mår bara knas. När maten kommer, kan jag bara peta i den. Ringer pappa som ska komma och hämta mig. Efter det börjar jag må bättre och får i mig några tuggor. Pappa kommer och skjutsar hem mig, och så mår jag helt bra igen. mysko mysko. Kunde trycka i mig typ ett halv kilo godis sen på kvällen.
v. 28+0




Matcompaniet - Jag, Jon, Hella :-)


Syster Karin och Linda :-)


Anna och Linda :-)


Kären



Huuhka and moi (finska, engelska och franska, jag är verligen bra på språk ;-))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0