onsdag och torsdag

Onsdag -  Igår träffade vi barnmorskan Eva igen. :-) Är i vecka 29 nu. (28+3 igår) Vi mätte och vägde och lyssna och allt var normalt. Nästa träff bokades hos mamma, för Eva ska till Kina i två veckor. ;-)

Blodtryck: 128/82
Blodsocker: 4,1
Hb: 120
Vikt: 73,8
Bebis hjärtljud: 136
SF-mått: 27 cm.


I väntrummet på MVC på Ankaret. :-)






Sedan efter vi varit hos Eva, traskade jag ned på stan för att fika med mina mama-homies! :-D Mycket trevligt! Blir bara trevligare. :-) Fikade på UH i 3 timmar! Först en god macka och sedan en bakelse. Vissa av tjejerna köpte glass, och det ska jag köpa nästa gång vi fikar på UH!

Torsdag - Och idag var vi på våran första föräldragruppsträff! Vilket också var trevligt. Men tror det blir trevligare ju mer vi lär känna varandra :-) Vi var bara 7 st där. Men egentligen borde vara runt 12, hoppas de andra kommer nästa gång. Idag pratade vi mest bara lite allmänt, diskuterade lite frågor i tjej- och killgrupper. Längtar till nästa gång då vi ska prata om förlossningen :-D Det känns mest spännande tycker jag. 85% spännande och 15% läskigt. Barnmorskan Ulrika pratade om en målbild som man skulle ha med sig till förlossningen. Har läst om det i någon bok jag lånat av mamma. Men jag tror det kan vara en bra idé. :-) Ska bara lista ut vad man ska ha som målbild. Kan ju vara vad som helst. Bm Ulrika berättade i alla fall om ett par som skulle föda, de hade som målbild en liten mössa de ville ta på bebisen. Och när mamman var öppen 8-9 cm och bara ville ge upp och gå därifrån, så drog hennes man upp mössan och visade den för henne och sa något liknande som: Vi är ju så nära! Snart Älskling! Då var jag nära att börja grina! Kunde verkligen se det framför mig! haha Ulrika hade nyss pratat om att man kunde vara lite känsligare och ha lättare till tårar. Det var ett under att det inte rann några tårar! men ögonen blev blöta hahaha Jag längtar till förlossningen och lillbebis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0