uppföljning

och så här gick det...

Hon klarade av att ligga i sin säng på sin höjd 5 minuter. Men jag kom på att jag nog tagit mig vatten över huvudet, då både det skulle vara sova tidigare och i sin egen säng. Så nu har det blivit att hon får börja med att lägga sig tidigare, själv, i våran säng. Började lägga henne ungefär vid åtta-tiden igår, och strax efter tio sov hon. :-) Och då sov hon till 04.30! Åt, bytte blöja, somnade om till 07.30, åt och somnade om. Och hon sover än! Tillsammans med pappa.

Idag har jag ringt till BVC, har behandlat Iris torsk med några tabletter. Nu vad de hette.. Ska i alla fall dit idag kl 11.00 så ska sköterskan få kika, och så ska vi ta en kur till. För vi ska till doktorn nästa vecka. Så vi ger det en chans till med de här tabletterna. Och om det inte blivit bätte så blir det mycostatin..


Kommentarer
Postat av: Miwa

Ett tips är att låta hon ligga och grina om hon börja grina efter en kort stund när ni lagt ner henne, till slut blir hon less på att grina och skrika. En av de dummaste grejerna man kan göra är att vänja dom att man bär dom så fort dom gråter, då blir det bara jobbigt för en själv. Hoppas torsken försvinner!

2010-08-06 @ 16:31:34
URL: http://www.miwis.se
Postat av: Miwa

Man ska väll inte alltid låta dom grina men exempel, om du går och bär henne och sedan lägger du ned henne och hon börjar grina på en gång och du vet att hon ha nyss fått ny blöja, hon har ätit, rapat så tyck jag du ska låta hon ligga och skrika, det känns hemskt att låta dom ligga men det blir bara dumt för en själv om man vänjer att bära dom så fort dom gråter. Men exempel om hon ha legat i vi säg babygymmet och hon börjar gråta efter 15 minuter eller mer så kan du ju gå dit och "snacka" med hon och funkar inte det så ta upp hon.



Förstår du hur jag menar, att självklart ska man bära dom om dom är ledsen men man ska inte dalta. Jag är hård men rättvis =P !

2010-08-07 @ 22:31:32
URL: http://www.miwis.se
Postat av: Petra

Ja det är verkligen helt sjukt att det ska befinna sig en bebis i magen som dessutom snart kommer ut. GALET!! Vi måste till å ses någon dag tycker ja, så vi får träffa underverket =)

2010-08-09 @ 12:54:25
URL: http://peppra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0