Iris

Förra veckan när Iris var hela 8 veckor gammal var vi på BVC för att mäta, väga och kolla av lite grejer.
Lillstumpan vägde hela 6175 gram och var 61 cm lång. Våran lilla älskling som är så stor.

På tal om stora bebisar. Jag får den känslan att det är "fel" att ha stora bebisar. Eller fel och fel. Som att det skulle vara bättre om man hade en liten bebis. Får den känslan av att folk tycker så. Liten = söt. sötare?
Det är ju knappast som att jag gjort Iris stor medvetet. Hon äter, växer och är frisk. Huvudsaken det!
För oss är hon den sötaste och finaste som finns. Jag tycker snarare att det är häftigt att jag fött en stor bebis. Inte alla som klarar det.

Och Iris smultronmärke på huvudet. Där känner jag också att jag måste förklara för folk. Vet inte varför. Men får för mig att folk undrar men vågar inte fråga. Jag är lite orolig över att det ska tokväxa också.. Det har ju börjat skjuta på höjden. Hoppas det inte blir nå större...

Imorgon är det lunch med mamas och Iris homies igen :-) Alltid lika trevligt! Denna gång kanske inte Iris ska sova hela tiden ;-)




Kommentarer
Postat av: Karin

Äh! Iris är ju bara modell-material ;) Nä, men lilla älskade Iris är ju finast, det vet väl alla? :P

2010-08-03 @ 00:51:57
URL: http://karinostman.blogg.se/
Postat av: petra

Stora bebisar är ju exakt lika söta som små, grubbla inte på det, Iris är BÄST!!

2010-08-03 @ 06:12:17
URL: http://peppra.blogg.se/
Postat av: Maria

Mäh jag tycker tvärtom. Ju större bebisarna är ju mer välmående är de. Sådeså!:) Då behöver man inte oroa sig för att de inte mår bra!

2010-08-03 @ 09:10:31
Postat av: Linda

Stora bebisar är bra! Själv är jag orolig att få en väldigt liten bebis, eftersom att jag är så liten (om jag nu kan få nån bebis) så var stolt över att ha ett stort, friskt och välmående barn :)

2010-08-03 @ 16:51:07
URL: http://taggtroden.blogg.se/
Postat av: Katarina

Jag tycker som förgående talare. Tycker liksom inte att det spelar någon roll om bebisen är stor eller liten. Frisk och välmående är huvudsaken! Iris är ju jättesöt! :) Jag vet inte hur stor jag var som bebis. Men jag blev väldans tjock med dubbla hakor och tredubbla knän. ;) Hehe. Varför oroar du dig för jordgubbsfläcken? De växer väl bort sedan? :) Jag hade en på rumpan.

2010-08-03 @ 20:32:53
URL: http://vingaamelia.blogg.se/
Postat av: Miwa

Stora bebisar är ju de inge fel på, Hilma är också stor och vääldigt söt. Så bry dig inte om andra, alla klagar på nått. Är det inte amning så är det hur man håller bebisen eller nått.

2010-08-04 @ 09:25:12
URL: http://www.miwis.se
Postat av: Annelie

Nä...Så ska du absolut inte känna Katarina! Iris är ju supersöt. Om bebisar är små eller stora spelar ju absolut ingen roll, bara de mår bra och följer sin kurva. Iris är väl dessutom ingen jättestor bebis. Det kanske kändes så när vi träffades, men det är ju snarare Sixten som är lill-liten för sin ålder. Smultronmärket tänkte jag inte ens på, det är ju en del av henne och hon är ju alldeles unik. Må så gott. Kram Annelie

2010-08-04 @ 11:57:05
URL: http://selling.bloggagratis.se
Postat av: Frida

Äsch, Iris är ju inte extremt stor på något sätt, bara extremt söt:) Och precis som du skriver är det väl toppen att hon mår bra.

2010-08-04 @ 19:16:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0