pengar och pengar

Vad man vill lägga pengar på varierar från person till person.

Jag fick just en tanke. Jag vill så sjukt gärna ha mitt  -vårt ;-) - drömhus. Och jag bara drömmer om när man kommer få sätta igång att renovera och få det precis som man vill ha det.
Och det är verkligen svårt det här med att köpa hus. Tankarna går mellan "kanske man ska köpa något lite mindre, som inte riktigt är våran stil. det blir ju billigare. man kan inte vara så kräsen" Men samtidigt tänker jag, "men varför inte köpa drömhuset. det är ju det som kommer bli vårat hem. Varför inte satsa."

Att pengar måste styra så mycket. Antingen köpa ett hus som är billigare men som inte passar in på den personliga stilen, då får man mer pengar över. Eller köpa ett hus som passar oss men får leva som kyrkråttor efter.
Vad är livskvalité för oss?

Mina pengar får gärna gå till att köpa hus och renovera det.
Jag lever hellre fattigt nu så att drömhuset kommer fortare i hamn.

synd att studenlivet inte ger mycket pengar och en arbetslöshet som väntar till hösten :-(

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja, det är jättesvårt!! När vi köpte det här huset så var det läget som styrde! Och så var det så billigt och passade oss perfekt i vår livssituation. Och så håller vi på att renovera det till precis som vi vill ha det! Vi resonerar lite tvärtom som dig, hellre bo lite billigare för att kunna ha pengar över till resor och lite lyx i vardagen ;-) Men man vet ju inte hur livet ter sig sen, kanske flyttar vi för jobb till någon helt annanstans en vacker dag? Ett hus är ju också en investering - man kan köpa ett billigt (stort som litet) och sedan renovera upp det eftersom utan att behöva ta lån - vilket ger en större summa om man behöver sälja det! :-)

2009-03-18 @ 10:55:04
URL: http://taggtroden.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag förstår hur du känner dig.. Jag skulle vilja ha hus. Jag skulle vilja att hela min livssitution såg ut på ett annat sätt :( Mitt liv suger insåg jag igår. Allt känns så jävla motigt. Jag vill ju ha barn nån gång med, men som det ser ut nu lär det väl inte hända förrän 10år. Suck!

2009-03-18 @ 15:41:11
URL: http://shiara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0