dag nr 2 på ortopeden avklarad

Ja så har dag två gått. Men jisses vad trött jag var imorse. Igår jobbade jag 14-21.30. Inte alls superlång dag, men trött var jag när jag kom hem. Alla nya intryck, rutiner, patienter med olika frakturer som det gäller olika för, och all personal man ska lära sig namnen på :-P Ja och idag ringde väckarklocka 05.45. riktigt mysig tid det där! eller inte!
När det var dags att gå är det sista man ser Jon som sover så gott under det varma täcket. Sedan passerar jag även Sofias lägenhet på väg till jobbet, där är persinnerna neddragna, och jag tänker att "där inne ligger rickard och sofia och sover..." ;-P

Ja vad har jag gjort dessa två dagar då som kan vara av intresse. Igår var det mest att komma in i rutinera, så jag delade mest medicin, gav en fragminspruta. Idag har jag tagit två blodprov, varav ett bas-test. Nu vet jag vilket papper man ska fylla i för det :P sedan har jag tagit ett ekg, inte alls för avancerat. (särskilt när det hänger ett fint instruktionshäfte på apparaten) ;)

Ledig två dagar, sedan jobbar jag fre-sön.

Kommentarer
Postat av: Anonym

ska jag komma till dig om jag vill ge blod då, sticker du snällt? ;) jag kliver upp 5.10 varje dag. hoho.

2009-01-20 @ 17:19:23
Postat av: Anonym

det var jag som postade inlägget. haha.

2009-01-20 @ 19:35:51
Postat av: kayarina

DUMMA DATOR!

2009-01-20 @ 19:36:37
Postat av: kat

aha :) Jag sticker så snällt jag kan.

2009-01-20 @ 21:01:46
Postat av: Petra

Ja visst är det spännande :D bara för att vara värst, min klocka ringer 04.40! ;P

2009-01-21 @ 17:03:02
URL: http://peppra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0