hej

Ja imorgon är det fredag. Redan. Även ifall jag har världens segaste jobb så går ändå veckorna. Har ännu inte köpt en enda julklapp. Tänkte försöka ta tag i det i helgen. :-)

Längtar verkligen till den 20 dec. Då är vi alla bjuden på julmiddag på Gideåbruk. :-) Mamma och pappa bjussar! weee!

Såhär kan det förresten se ut med en Leo som sover på skrivbordet.


Annars så har jag lånat/tjuvat lite böcker från mamma. Vissa är roligare, mer intressanta att läsa än andra. Har lånat några böcker om förlossningsrädsla, bara för att få lite tankar kring det. Men jag känner ingen som helst oro inför förlossningen. Får vara så mycket gegg, blod, vätska, lukter, smärta, det vill, men jag tror det kommer gå bra. Det ska vara då om bebisen fastnar och får syrebrist, eller är sjuk på något sätt. Men den risken är så liten, så just nu känner jag ingen oro för det heller. Hoppas bara att jag kan hålla mig så lugn under förlossningen som jag känner mig nu ;-) Tror också att det är ett plus att jag är så van vid sjukhusmiljö, man kände ju sig nästan som hemma när man jobbat där. Så jag är inte rädd för kanyler och maskiner som piper och håller på. Ja som sagt, ska försöka hålla mig lugn tills lillskiten är framme! Då kanske det är dags att börja vara orolig ;-)


Har även fått ett häfte av mamma, Signekursen. Handlar om att träna avslappning. Ska läsa lite i den ikväll :-)

Kommentarer
Postat av: Skarran

Du resonerar precis som min kompis som ska ha barn i slutet av januari! Alla frågar om hon är rädd för förlossningen men hon tycker att naturen har sin gång, hon kan inte styra över det och händer nått finns det personal som kan hjälpa till. Hon är mer rädd för vad som kommer efteråt, när hon ska klara av att vara mamma... ;) Kram och hoppas att allt är bra med er alla tre!

2009-12-11 @ 11:30:10
URL: http://mariaskarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0