typsikt

Idag när jag skulle fara hem till Övik från Sollefteå hände det lite tråkiga saker.
Först var jag glad över att jag fick sluta tidigare, kvart över tre. "jippi" Men glädjen försvann snabbt. När det var dags att fara sitter det en p-böter på bilen. 700 kr. "jippi....." Sedan brummar jag iväg, hinner just lämna Sollefteå inner-city när något pajar i bilen och bilet låter helt plötsligt som 100 traktorer!! Pratar med Jon samtidigt i telefon när detta händer, parkerar vid närmaste möjlighet, ett shellmack. Det blir bara skitjobbigt, alldeles nyss var jag på väg hem. Men kanske på grund av att jag inte åt så mycket till lunch och är hungrig så börjar jag grina! Suck suck suck, skitdrygt var det. Sitter och bilen på shell och grinar stora björntårar. Jon är snäll och ringer Joel och Evelinas pappa som kommer och hjälper mig. Tacka gode Gud för dem!
Vi far iväg med bilen till Evelinas pappa, som är värsta superhändig. Joel och jag far till meckonomen och beställer det som har pajjat. Typ främre ljuddämarn eller vad det var. Alltså på mindre än en halvtimma har jag "tappat" tusen kronor. (Med saken vi behövde köpa på meconomen) 
Som tur är så kan jag åka till övik med mina sollefteå-roomies! Hurra för det.
En annan grej är att Joel och Evelina ska komma till Övik i helgen och kan köra hem våran bil då Evelinas pappa har fixat den. Tacka gode Gud för snälla människor!

Nu är jag bara trött. och det ska bli underbart nice att få sova ut imorgon.

Kommentarer
Postat av: Maria J

Åh, fy vad drygt :( Jag hade också superlipat.. Men vilken tur att de finns snällt folk som ställer upp så allt löser sig! :) Synd bara på böteslappen.. sånt kan man vara utan...! :/

2008-10-24 @ 07:29:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0